- Tämä tapahtuma on mennyt.
Kuluttajatutkimuksesta hyötyä elintarvikealalle -seminaari
16.4. klo 09:00 - 11:30
Tervetuloa kuulemaan uutta kuluttajatutkimuksen saralta! Tarjolla Helsingin yliopiston tutkimustuloksia mm. vastuullisuuden ja aistikokemusten merkityksestä kuluttajalle sekä katsaukset yrityskenttään: Aistila Oy esittelee yrityksille suunnattuja palveluitaan ja kuulemme kuinka Valio hyöydyntää kuluttajatutkimusta.
Tapahtuman kohderyhmänä ovat elintarvikealan pk-yritykset, ravintolat, ruokapalvelut sekä elintarvikealan hanketoimijat, opettajat, opiskelijat ja muut aiheesta kiinnostuneet.
Tapahtuma on maksuton.
Tapahtuma on osa Päijät-Hämeen liiton rahoittamaa (AKKE-rahoitus) hanketta Kuluttajanäkemykset kestävien ruokatuotteiden kehityksen vauhdittajana. Hankkeen toteuttaja on Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellinen tiedekunta.
Aika: 16.4.2024 klo 9.00-11.30
Paikka: Aalto-auditorio, Lahden Tiedepuisto, Niemenkatu 73, 15140 Lahti
Ohjelma
8.30 alkaen aamukahvia tarjolla
9.00-9.30 Aistilähtöinen tutkimus Helsingin yliopistossa -aistikokemusten yksilöllisyys ja merkitys kuluttajahyväksynnälle
Ruoan aistinvaraisen laadun professori Mari Sandell, Helsingin yliopisto
9.30-10.00 Onko ruoan kestävyydellä ja vastuullisuudella merkitystä suomalaisille? Tuloksia kuluttajatutkimuksista viime vuosilta (etäluento)
Kuluttajatutkimuksen professori Mari Niva, Helsingin yliopisto
10.00-10.15 tauko
10.15-10.45 Aistila – ideaalien aistikokemusten jäljillä (etäluento)
Toiminnanjohtaja Mari Norrdal, Aistila Oy
10.45-11.15 Miten kuluttajatutkimusta hyödynnetään Valiolla uusien tuotteiden kehityksessä?
Vastaava tutkija, aistinvarainen arviointi ja tutkimus, Sari Puputti, Valio Oy
11.15-11.30 Keskustelua ja yhteenveto
Lisätietoa
tutkimuskoordinaattori Ulla Hoppu
Helsingin yliopisto
ulla.hoppu@helsinki.fi
puh. 0294157616