- Tämä tapahtuma on mennyt.
NiemiCampus Live: ”Yritysten vastuullisuusviestintä” ja ”Yritysviestintä ja kuluttajien kestävät valinnat”
26.1.2021 klo 14:00 - 15:00
Lahden tiedeyhteisö ratkoo ajankohtaisia ongelmia. NiemiCampus Live -webinaarisarjassa keskustellaan uusista tutkimustuloksista tieteentekijöiden johdatuksella. Tervetuloa mukaan!
Ilmoittaudu 22.1. mennessä tästä
Puhujat:
Työelämäprofessori Outi Ihanainen-Rokio (Helsingin yliopisto): Yritysten vastuullisuusviestintä
Outi Ihanainen-Rokio toimii organisaatioviestinnän työelämäprofessorina Helsingin yliopistossa. Työelämäprofessuurin ja korkeakouluopetuksensa ohella hän toimii konsulttina sekä yrittäjänä Growthsetters Oy:ssa. Ihanainen-Rokio on erikoistunut yritysten ja ihmisten kasvun edistämiseen palvelumuotoiluun, kompleksisuuteen ja ilmiölähtöisyyteen pohjautuvilla menetelmillä, joilla rakennetaan kestävää johtamista.
Parhaillaan Outi vetää hanketta, jossa tarkastellaan Lahden alueen yritysten vastuullisuusviestintää. Puheenvuorossa tarkastellaan tämän tutkimuksen alustavia löydöksiä sekä näkökulmia alueen yritysten viestinnän erityispiirteisiin kestävän kehityksen näkökulmasta.
Apulaisprofessori Jenni Sipilä (LUT-yliopisto): Yritysviestintä ja kuluttajien kestävät valinnat
Jenni Sipilä toimii LUT Kauppakorkeakoulun Lahden kampuksella markkinoinnin apulaisprofessorina. Hänen tutkimuksensa ja opetuksensa käsittelee kestävää ja digitaalista kuluttajakäyttäytymistä psykologisesta näkökulmasta. Lisäksi hän tutkii kuluttajien reaktioita yritysten yhteiskuntavastuu- sekä skandaaliviestintään. Aiemman työuransa aikana Sipilä on työskennellyt tutkijatohtorina Mannheimin yliopistossa Saksassa sekä vierailevana tutkijana Stanfordin yliopistossa Yhdysvalloissa.
Esityksessään Sipilä kertoo kansainvälisessä yhteistyössä tehdystä tutkimusprojektista, jossa selvitettiin, millaisella viestinnällä yritykset voivat ohjata kuluttajia kestävämpien valintojen suuntaan. Projektin tulokset on julkaistu Journal of Consumer Psychology-tiedelehdessä, joka kuuluu maailman 50 korkeatasoisimman kauppatieteiden alan tiedejulkaisun joukkoon (Financial Times 50-ranking).